Cal deken 2014

Cal deken 2014
Dit is mijn cal deken 2014

maandag 10 november 2014

Heerlijke collsjaal

Omdat ik het even zat was om alleen maar kleine kerstdecoratie te maken heb ik even een sjaal gebreid. Nadat ik op internet geneusd had voor een mooie steek koos ik voor de luie wijven steek (zo heet ie echt). Deze steek heet zo omdat het sneller gaat om met deze steek te breien. Dit was voor het eerst dat ik die steek gebruikte. Erg leuk om deze steek te breien. Ik had nog wat wol liggen wat ik had gekregen. Dus snel aan de slag. En de steek doet zijn naam eer aan want ik was binnen twee avondjes klaar. Ook deze sjaal ga ik op de hobby fair verkopen.
Dit is het resultaat.

De luie wijven steek brei je als volgt: 
toer 1: brei steeds 1 steek recht en maak dan een extra omslag
toer 2: weer een recht breien en dan de omslag die je dan hebt laten vallen
Deze twee toeren steeds herhalen. 

Je kunt ook meer omslagen doen waardoor je langere steken hebt. En waardoor je dus ook sneller breit.  Dit heb ik ook met mijn sjaal gedaan. 
Toer 1: een steek recht en 1 omslag
Toer 2: een steek recht met 2 omslagen 
Toer 3: alle steken recht zonder extra omslag
Ga zo door tot het einde.
Af en toe even het werk uit elkaar trekken zodat de steken goed uitkomen.
Aan het einde de twee uiteinden met halve vasten aan elkaar haken zodat het een collsjaal wordt. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten