Cal deken 2014

Cal deken 2014
Dit is mijn cal deken 2014

maandag 9 maart 2015

Gehaakte mamaponcho

Zo ik heb weer een project af, al een tijdje eigenlijk maar ik had hem steeds maar niet afgeleverd bij de eigenaresse.
Mijn schoonzusje vroeg me namelijk een tijdje geleden of ik voor haar een mamaponcho wou maken. Zij had het patroon op internet gevonden. En na het wat doorgelezen te hebben durfde ik het wel aan. Aangezien dit het eerste kledingstuk was wat ik ging haken en ook nog van een patroon was ik zelf ook erg benieuwd of het ging lukken. 
Ik ben er even mee bezig geweest en wat nieuwe technieken geleerd maar het is me gelukt. Zelfs met eigen aanpassingen aan het orginele patroon. 
En eindelijk kon ik mijn schoonzusje blij maken met de poncho. En ze is er erg blij mee. En haar kleine man ook. 

De poncho kan op twee manieren gedragen worden. Je kunt hem dragen als je de baby voor draagt. Maar je kan hem dus ook gebruiken als je de baby op de rug draagt. Ook kun je hem gebruiken als je zwanger bent, want het is een lekkere grote poncho. Je kan dan het hoofdgat voor de baby dicht spelden met een veiligheidsspeld.

Stel je hebt intresse in een mamaponcho dan kun je contact met me opnemen en kan ik er een voor je maken. 

Als je zelf een poging wilt wagen om hem te maken dan kun je het patroon hier vinden. 


4 opmerkingen:

  1. Hallo, vind dit zo mooi, mr ik kom niet bij het patroon. Kan u me helpen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. k was er ook naar op zoek, en heb hem toen hier gevonden: https://docplayer.nl/24927669-Patroon-mamaponcho-bewerkt-door-het-haakbeest.html

      Verwijderen
  2. het patroon is niet meer te verkrijgen op het haakbeest .
    Kan jij mijn aan het haak patroon helpen??
    Marykok@kabelfoon.net

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was er ook naar op zoek, en heb hem toen hier gevonden: https://docplayer.nl/24927669-Patroon-mamaponcho-bewerkt-door-het-haakbeest.html

      Verwijderen